torsdag 26 maj 2011

Grytkaraktärsprov 26/5


Målly fixade kvällens grytkaraktärsprov "lätt som en plätt" - grattis till glada matte Anne-Marie!

Veckans Nattkristall - fina Nova! Månne en blivande apportör ( eller är det överdimensionerad nosring )

Bollen verkar också ganska stor - men det tycks gå fint ändå!

Härlig lek med kompisen Zelda

Torsdagsblogg är att frångå vanorna men tänker jag på helgens agenda tror jag knappast att det finns utrymme för den söndagsrutinen. Dessutom finns det inte heller utrymme i huvudet just nu för att göra det jag egentligen borde ha ägnat kvällen åt.... KBT inför morgondagens examination på vårens kurs.
Blev en lång och intensiv arbetsdag utan tillstymmelse till minsta paus... Inte hälsofrämjande men ibland nödvändigt. Avstod från kvällens afterwork med trevliga arbetskompisar till förmån för grytträning i Ottebol, en prioritering som inte är given för alla :-) Upphämtad i samma andetag som jag landade hemma och sedan blev det en bra kväll i skogen i sällskap av duktiga hundar, trevliga människor och mindre trevliga knott.
Träningen gick bra och bäst av allt var förstås att duktiga nybörjaren Målly klarade grytkaraktärsprovet galant! Stort grattis till matte Anne-Marie!
I övrigt har det varit mycket arbets- och studiefokus under veckan dock med inslag av träning. Första passet med personlig tränare och inledande testning gav vid handen att kroppens fördelning av fett, muskler och vätska var mycket bra. Skönt att höra att insidan bör hålla länge till även om utsidan börjar bli skrynklig! Övningar med pilatesboll och hantlar kändes helt rätt för onda svanskotan och jag inhandlade direkt dylika redskap. Axel har varit road åskådare till min tappra försök att hålla mig kvar på bollen. Har t o m testat att använda den som fåtölj vid litteraturstudier. Lite problem blev det dock den kvällen när mina läsglasögon var fullkomligt uppslukade av jorden... Vet egentligen inte om man ska erkänna att de återfanns i kylskåpet när det i arla morgonstund var dags att fixa frukost... Kan ju inte låta bli att fundera på hur de hamnade där och om det beror på för många eller för få skrynklor bakom skallbenet!
Trevliga rapporter från Nattkristallernas familjer - allt går finfint och Nova får denna gång illustrera det med foton från "familjealbumet" - tack Annika!
Nu är det hög tid för kvällspromenad och sedan sömn för att ladda batterierna inför morgondagens tenta och helgen med hundtrimning och diverse trevliga och sociala aktiviter med bl a vänner, kusin Björns konfirmation, Mors Dag och dessutom ett antal nödvändiga "måsten"!

1 kommentar:

Malin sa...

Grattis till gk GKA!
Jag hoppas att Nova inte fått
en gigantisk nosring.. ;o)
Hoppas du får en trevlig Mors dag!