torsdag 25 juni 2009

Mot Pomarkku 25/6

En vaken grizzle kille!
Oxinkas pappa Antti Kham-Mi BIM på tjeckiska rasspecialen...

... och faster Alsti Kham-Mi BIR!

Så är semestern äntligen här! Med 15 timmars arbetsdagar denna vecka blev jag också klar med min rapport men jag är verkligen trött... Inatt kör jag till Stockholm där Per-Ola möter upp och sedan är det dags för vidarefärd mot grytläger i Pomarkku i Finland! Vi har med Julle, Kornelia, Isak och Wilma så vi kan ju alltid hoppas på att få några lyckade prov med hem i bagaget! Mycket trevligt ska det bli i vilket fall som helst, alltid lika roligt att träffa likasinnade. På hemmafronten håller övriga familjen ställningarna med valpar och vuxna hundar. Tack och lov är alla valparna nu pigga och äter med god aptit. Minsta tjejen behöver fortfarande lite extra omvårdnad eftersom hon har en hel del att ta igen men hon är jättepigg och äter mycket bra. Riktigt fina ser de ut hela gänget och nu har alla öppnat ögonen. Vi försökte nyss att fota dem men bara en av dem lyckades fastna på bild med vaken blick!
Vädret har varit strålande vackert hela veckan, underbart med riktig sommar även om man inte hunnit njuta av solen ännu! Jag hoppas den fortsätter att stråla ett tag till. Axel och Ulf åker på fotbollcup i anslutning till Sunne vattenpark i morgon och blir borta hela helgen. Senaste åren har fotbollskillarna huttrat i alla vattenattraktioner i regn och blåst men nu ser förutsättningarna bättre ut.
Klara och Victor kom hem ifrån Grebbestad igår efter några trevliga dagar där och hemresan gick över förväntan!
Nu blir det tyst på bloggen ett tag - jag kommer hem från det finska äventyret 5/7 och då hoppas jag lyckas lägga in fler valpfoton. Kanske Victor sköter viss uppdatering av övriga hemsidan under tiden om vi har några trevliga rapporter från Pomarkku!

1 kommentar:

Piondröm sa...

Hej!!!
Här kommer hälsningar från Tindra i Västergötland...
Skulle bara skicka en liten hälsning och berätta om vad som händer i mitt liv just nu.
Som ni vet så blev jag ju en väldigt älskad och kelig trädgårdshund...även mor till en katt som fortfarande tuttar på mig fast han är 2 år. (jag gillar det )
Jag vill ju väldigt gärna också bli berömd... som mina släktingar.
Men jag kanske inte blev den där som utmärker sig i jakt sammanhang, jag är inte heller speciellt lydig eller trevlig mot andra (tikar). Men jag blev nog mer lik min ursprungliga ägare... Victor. Jag älskar att stå framför en kamera, jag är född till modell.
Trädgården har i år invaderats av reportrar och fotografer. Inhyrda fotomodeller (mina ägare är för gamla och tjocka för att platsa på första sidorna) Men inte jag!!!!
Jag älskar söta små flickor med glada röster så jag kom med på nästan varenda bild. Jag kommer vara med i Aftonbladets bilagor (framsidan) kommer nog in nästa år, sen är kommer jag vara på teparty repotage....Jag snodde utav bakverken hela tiden.....
Mina ägare...kommer att höra av sig när repotagen kommer in.
Så ni får se vad fin jag är. Tyvärr har katten gett mig lite hängbröst....men det syns nog inte på bild.
Ha det bra, vi alla skickar hälsningar
Tindra med familjen Schill