måndag 19 oktober 2009

BIR-valp 19/10

Hux Flux Laura Lapis Lazuli - BIR valp i Strängnäs!

Buffé uppdukad i köket...

... och avnjuts med god aptit av ett stort och hungrigt gäng!

Yngst i sällskapet...

... passar på att ge Axel en riktig puss efter maten!

Dags för en måndagsblogg mellan varven i tvättstugan! Den gångna helgen har inneburit full fart i ett fullt hus! Kalle och hans syster Gerd har gästat oss över helgen och igår kom också mina syskon med familjer på söndagsmiddag. Som vanligt jättetrevligt när vi träffas med mycket mat, prat och skratt!
I lördags fick jag ett roligt telefonsamtal - Laura gjorde utställningsdebut i Strängnäs med bara några dagars marginal över 4 månaders gränsen. Matte Anneli har gått handlerkurs och visade Laura så proffsigt att hon blev BIR bland många andra, fina valpar - stort GRATTIS till den härliga starten i ringen!
Ska lägga in några av de första foton jag tog med min nya kamera igår. Jag fick den häromdagen i överraskningspresent, gissa om jag blev glad! Den förra kameran försvann spårlöst på vägen till Kreta... Så nu är jag i full färd med att läsa instruktionsbok och prova mig fram.
Nu ska jag ge mig ut i höstsolen med ett knippe hundar och kameran i högsta hugg.... Sen är det premiär för min yogakurs!

Inga kommentarer: