fredag 22 augusti 2008

Veckorapport 22/8

Precis hemkommen från jobbet sätter jag mig och bloggar lite, det är faktiskt en avstressande aktivitet... Och det behövs för det har varit en intensiv vecka! Efter förra helgen med fullt men mycket trevligt program med kalas både borta och hemma, fotbollsmatcher i parti och minut, hundbesök och utställning i Norge var jag trött redan när arbetsveckan började på måndagmorgon. Just denna veckan jobbade jag också min lediga måndag... Aktiviteter varje kväll bl a med det härliga Oktavagänget. Denna gång bjöds det - i djupet av Värmlandsskogarna - vedeldad bastu med vidunderlig sjöutsikt och snart var vi också i vattnet. Vi var överens om att glada värmländskor i sina bästa år i denna trolska sjö- och skogsmiljö kunde ha varit ett alternativt motiv till dalkullorna för Zorn! Har också hunnit med säsongens sista grytträning och det kommer att bli lite tomt eftersom Alf och jag med Iris och Julle varit flitiga. Från att de varit de enda borderterrierna under lång tid var nu dessa i absolut majoritet, kul! I går kväll kom stockholmska Catja från Småland (!) på besök med bordertjejerna Topsy och Thelma och söta blandisen. Vi åt Vänerlax till middag och pratade om och tittade på bordrar förstås!
Barnen har också börjat skolan under veckan, Axel i år 5 och Klara första året i gymnasiet i Karlstad. Hon har liksom storasyster valt Estetprogrammet men med inriktning bild. Klara och hennes hund Disa flyttar successivt in i vår stadslägenhet som ligger vägg i vägg med Ulfs praktik mitt i stan. En perfekt "utslussningslägenhet" för våra barn. Men vi hoppas förstås att hon fortsätter att vara här hemma ofta för det blir förfärligt tomt med enbart make, ett barn och sex hundar i huset när man är van vid ytterligare tre barn med kompisar till middag...
Nu har jag "hela helgen på mig" - och det känns väldigt bra för hitills är bara ett kräftkalas och diverse fotbollsmatcher och hockeyträningar inplanerade förutom sedvanlig veckostädning, tvätt osv förstås. Men när jag tittar i kalendern inser jag att sju (!!) hundar behöver putsas inför nästa lördags Värmlandsborder. Och det bör ske nu eftersom det blir en intensiv arbetsvecka och sedan kvällar fyllda med föräldramöte, fotbollsmatch, pubrunda och föreläsning. Puuh, jag tror jag behöver semester snart igen!

Inga kommentarer: