söndag 10 augusti 2008

Askersund 10/8

Regn, grått och kallt... Vilken skillnad mot Ransätersutställningen för bara ett par veckor sedan. Nu känns det faktiskt som om sommaren är slut ... Och lika bra är väl det för nu är det "färdigsemestrat" för den här gången! Men som tur är börjar jag min vana trogen arbetsveckan med en ledig måndag så någon jobbångest har ännu inte infunnit sig. Och jag tror faktiskt inte att den kommer att göra det heller eftersom jag verkligen gillar mitt arbete och tycker att det känns bra att snart vara i vardagsrutinerna igen.
Askersund då? Huttrade och frös men hundarna skötte sig fint. Kornelia blev BIR-valp men eftersom vi var klara tidigt och vädret uselt orkade vi inte invänta finalerna. Hennes resultat så här långt känns lovande, utställd i valpklass vid fem tillfällen och 2x BIR och 3X BIM-valp. Vid samtliga BIM resultat har kullbrorsan Konny ( Hux Flux Konrad Korall ) blivit BIR.. Så egentligen säger det ännu mer om honom! Men på Värmlandsbordern om några veckor har hon sista chansen att slå honom så se upp då Lisa och Konny!!
Iris slutade som Bästa Tik -3 och det är förstås ett klart godkänt resultat! Sedan for jag direkt hem och så var det dags för nästa pass, fotbollscafeterian. Med denne idrottsaktive 11-åring i huset kan man korv- och kaffepriser såväl i slalombacke som ishall och fotbollsplan!

Inga kommentarer: