måndag 14 december 2009

HUND 2009 och Lucia

Kornelia på HUND 2009 resulterade i vinst i bruksklass och CK, i stående ....

.... och i rörelse!

Grattis till BIM Crazy Train Thriller och BIR CH Juniper Zelma!

Stämningsfullt luciatåg i Kils Arena

Så var vi plötsligt i mitten av december och än har jag inte hunnit alls så långt i julförberedelserna som jag skulle önskat. Idag ska jag i alla fall bege mig ut på en första julklappsrunda! Förra veckan gick som vanligt väldigt fort och torsdagskvällens lucifirande i Axels klass krävde en hel del tid i fråga om förberedelser.Både vad gäller den "vilda jakten" på stjärngosselinne i passande storlek och som sträckte sig över flera kommuner men som ändå slutade med att jag via sömnad fick justera ett för stort .... Och de som känner till min totala avsaknad av talang på det området förstår verkligen hur lång tid det tog! Men även planering, inköp osv till kvällens fikakalas för ca 130 personer krävde sin tid! Luciarrangemanget blev i alla fall väldigt lyckat och det är inte utan visst vemod man kan konstatera att det med största sannolikhet var sista gången man såg någon av sina egna telningar i ett luciatåg. Med fyra barn har det ju blivit några stycken under årens lopp.
Natt mellan fredag och lördag bar det av mot Stockholm och HUND 2009 och Kornelia och jag klev på "Hundbussen" kl 03.10! En härlig dag med många fina bordrar och trevliga människor och som vanligt hinner man tyvärr bara prata med en bråkdel av dem. Denna gång blev man extra trött i huvudet av att ringen var belägen precis bredvid agilitybanorna med den ljudnivå det medför. Kornelia då? Jo. hon skötte sig fint och kom etta i bruksklassen med CK men placerade sig inte i Bästa Tikklass så vi säger förstås grattis till dem som gjorde det både på hanhunds- och tiksidan! Kornelia har tre cert innan 2-års dagen och nu har hon ju för några dagar sedan passerat den magiska gränsen så under våren får vi väl vara flitiga och försöka jobba på tituleringen!
Bara en arbetsvecka kvar innan en lång ledighet hägrar! Mycket jobb återstår att göra denna vecka men jag ser också framemot lyxig champagneprovning med middag i Munskänkarnas regi och kvällen därpå julbord med teater Charles Dickens " En Julsaga" på Tempelriddaren, då lär nog julstämningen infinna sig!

Inga kommentarer: