lördag 9 maj 2009

Skara 9/5

Fina ungtikar- Bordrocks Betsy Base, Hux Flux Klara Korall och Hux Flux Kornelia Korall

Tidig lördagsmorgon, dags att stiga upp kl 04.00.... Mina vänner som inte är "hundfolk" är närmast bekymrade över mina helgvanor! I morse hämtade vi kompisen Anne-Marie (kennel Bedamos) och Bordrocks Betsy Base. Det var lite nostalgikänsla över dagens tripp till Larv/Skara. Anne-Marie och jag åkte mycket tillsammans med våra kullsyskon Bordrocks Boris och Beda Jokersson ( födda 1995) på utställningar och grytprov i Norden för många herrans år sedan. Sedan fortsatte vi att åka tillsammans - och konkurrera - med varann med t ex Bedamos Bibi-Anne och Hux Flux Disa Diamant. Trots konkurransen bestod vänskapen och idag var det dags igen! Extra roligt är det naturligtvis att Betsy är dotter till min gamle älskling Boris som var nästan 12 år när han blev far till henne! I morse skojade Anne-Marie med mig och sa " Sist vi var i Skara tillsammans (2003 ) snodde Disa certet precis framför näsan på Bibbi som skulle ha blivit champion då - idag är det min tur"! Inte kunde vi ana hur rätt hon hade... Bästa Tikklass slutade med att oslagbara CH Örvikens Påsklilja blev Bästa Tik och BIR, Betsy BT-2 med CERT och Och Kornelia BT-3. Stort Grattis till Betsy, Anne-Marie och uppfödare/ägare Kaj och Ajja! Det är inte ofta man blir så glad över att bli "slagen på mållinjen!"
Väldigt trevligt var också att H F Klara Korall var med och nu var hon var i jättefin pälskondition och blev tredje bästa ungtik med HP (efter nämnda Betsy och Kornelia). H F Isa Iskristall deltog på sin första officiella utställning i Sverige och fick första pris och bra kritik men placerade sig inte i dagens största klass, öppen klass tikar.
Måste medge att det grämer mig lite att inte Konny var med ...

Inga kommentarer: