onsdag 20 maj 2009

Nya foton mm 20/5

Guldmedaljör i Vikstajoggen

Nu är foton från Årets Border inlagda på föregående inlägg så scrolla gärna ner och titta, tack Per-Ola för alla bilder (men herregud vilken tid det tar att gå igenom 250 foton....) Även Oktavorna är förevigade på foto i detta inlägg ( tack Elisabeth som skickade just det jag önskade)!
En mycket kort arbetsvecka är till ända men jag har äntligen börjat skriva på min projektrapport med stora högar av kartläggningsmaterial med såväl kvantitativa som kvalitativa analyser och metoder som utgångspunkt ( och naturligtvis med hänsyn taget till universell, selekterad och indikerad nivå...) på skrivbordet. Tack och lov blir jag ofta avbruten av klienter och kollegor i min mödosamma tanke- och skrivprocess! Vardagslivet hinns också med ( hoppas jag ) och igår sprang Axel Vikstajoggen för sjätte året i rad och som vanligt är allt annat än vinst förlust - och tack och lov blev det guldmedalj även detta år!
Ikväll var det grytträning och nu deltog Isa, Julle, Kornelia och Konny från "vårt gäng". För att göra en lång historia kort så imponerade Kornelia stort vid sin andra träning med att gå alla gångar med förträngningar, skalla nyanserat och endast behöva lite stöd vid hoppet ned från hyllan. Resten fixade hon helt på egen hand... Det är lite extra roligt att få beröm vid ett TJT-gryt!
I övrigt kan väl bara tilläggas att det känns underbart att ha en lång ledighet framför sig och jag hoppas på bra väder för trädgårdsarbete och målning av hundhus. I morgon har jag födelsedag och innevarande år är absolut sista chansen att hävda att man befinner sig i 40-års åldern...Vilket egentligen inte spelar någon som helst roll.... Tror jag....

Inga kommentarer: