måndag 14 juli 2008

Pomarkku 14/7

Tack och lov förser Per-Ola mig flitigt med rapporter om läget i Pomarkku via sms, mms och telefon. Det är minst lika nervöst att befinna sig långt ifrån som på plats... Men i vintras när det var dags att fatta beslut om deltagande i lägret eller inte och Iris var den enda hund jag kunde ta med och då hon inte riktigt kommit igång under fjolårssäsongen kände jag mig tveksam. Dessutom hade jag flera utlandsturer inplanerade under våren varav en egen långresa till Kina för att hälsa på Victor och jag beslöt att Pomarkkulägret inte hade högsta prioritet i år.... Sedan erbjöd sig bussige Per-Ola att ta med Iris när han ändå skulle åka med brorsan Isak vilket jag förstås blev jätteglad över! Men gissa om jag önskar att jag varit där nu?!
Klockan fyra i morse startade första grytprovet och en stund senare kom första sms:et att båda klarade tomgrytsrevideringen och var klara för provstart! Då blev jag klarvaken... Slutresultatet var att Isak klarade sitt B-prov galant med maxpoäng B 44 medan Iris inte riktigt orkade trycka räven hela vägen utan Per-Ola valde klokt nog att bryta för att spara hennes energi för kommande prov. En stund senare hade hon gjort godkänd revidering i tomt naturgryt och det känns förstås jätteskönt att det är klart! Det känns som en mycket bra inledning!
Fler rapporter från Finland där deras Årets Border gick av stapeln i lördags. Stort grattis till Annie, kennel Dundarroch för många fina resultat i olika klasser! Kullsyster till vår Wilma (Dundarroch Gossip Starter) heter Dundarroch Stare If U Dare och hon blev BIS-valp! Men inte nog med det, CH Dundarroch Frostbite som är far till vår Howlit-kull blev BIM! Fler resultat och foton finns på http://www.btkerho.net/Shows/Vuosi2008/Errari.htm
I övrigt är det vanligt svenskt sommarväder här. Ömsom ganska soligt och fint och ömsom häftiga åskskurar. Gör aktiviteterna lite svåra att planera så för närvarande pågår både inom- och utomhusprojekt med lite avbrott för t ex abbormete på Fryken. Tyvärr ser det ut att dröja innan det blir väder för längre båtturer på Vänern med vår gamla men trevliga Albin 25:a! Annars längtar man verkligen efter att packa in ungar och hundar i båten och puttra iväg några dagar med strandhugg på "egna" små öar.

Inga kommentarer: