onsdag 2 juli 2008

Grytkaraktärsprov 2/7

Idel roliga rapporter från valpköpare! Igår gjorde Dino - LP1 Hux Flux Godwin Granat - godkänt grytkaraktärsprov! Dino tävlar annars i elitklass lydnad tillsammans med sin duktiga matte Maria Halt och ett stort GRATTIS till er båda som visar mångfalden hos en borderterrier som även fixar detta! Som vanligt har Alf och jag med Julle och Iris varit på grytträning eftersom det är onsdag. Ikväll var det extra roligt eftersom vi fick med oss en borderterrier till ( och de har tyvärr varit mycket lätträknade under säsongens träningar ). Ingela anslöt med Frejas son Castro - Svinghammars Absolut Reddy- som gjorde ett jättebra jobb framför grävlingen. Hoppas ni kommer tillbaka! I övrigt både ser jag framemot och våndas lite inför lördagens WDS... Anmälde glad i hågen två hundar i vintras. Inser nu att jag har en alltför lycklig och studsig juniorhane med riktigt lång päls och en championtik helt utan päls som måste gå i öppen klass... Ja, ja jag hoppas i alla fall få se en del riktigt fina hundar som man inte sett förut.
I övrigt kan jag bara säga att semestern har inletts fantastiskt med strålande sol och jag har mellan varven med vardagsbestyr kunnat ägna mig åt den mest avkopplande semestersysselsättning jag kan tänka mig; läsa deckare i solstolen med poolen inom räckhåll....

Inga kommentarer: