måndag 27 april 2009

Västerås och lite annat 27/4

Victor och Iris
Anne och Wilma

Kornelia spannas av domaren


Konny på bordet

Stolt Wilma efter avklarat viltspårprov!

Foto som talar sitt eget tydliga språk..... Vem tror du vinner?

Just det!!

Förra veckan gick i rasande tempo! Kursexaminationen är avklarad och avfirad med gemensam middag. När fredagen kom var jag verkligen trött efter dessa ansträngande dagar men då var det dags att byta fokus och koncentrera sig på mer ordinära arbetsuppgifter. Kvällen tillbringades med trevlig middagsbjudning hos goda vänner och jag får glädjande rapport om att duktiga Wilma klarat viltspårprov i anlagsklassen med maxpoäng, härligt!
Tidig lördagsmorgon och färd mot Västerås och utställning. Inga kanonresultat för vår del men våra tre deltagande Hux Flux hundar får i alla fall mycket bra kritik och CK och kullsyskonen Kornelia och Konrad blir båda tvåor i respektive klass. Wilma får idag nöja sig med en slät etta och placeras som reserv i unghundsklassen. Största vinsten var att Kornelia skötte sig exemplariskt och kunde gå på alla fyra benen och stå blickstilla... Den levnadsglada unga damen har tidigare haft lite problem med det och närmast kunnat liknas vid en studsboll emellanåt! Väl hemma igen framemot kvällen var det dags att bege sig vidare till trevligt grillkalas. Söndagen kom snabbt och nu var jag full av ambitioner och planer för dagen så jag började med att röja i huset och storhandla för sedan skulle jag äntligen komma ut i solen och jobba i trädgården - det hade jag längtat efter hela veckan... Men jag hann inte mer än påbörja rabatt städningen förrän det började regna! Det var bara att ge upp det projektet för tillfället. Eftermiddagen tillbringades istället vid fotbollsplanen där vi i regn och isande vindar såg Kilsgrabbarna vinna över Sommaro med 2-1. Efter det var jag fullständigt genomfrusen så det var riktigt behagligt att komma inomhus och laga söndagsmiddag i spisvärmen. Victor och Klara värmde upp med annan aktivitet, nämligen brottning! Se bildbevis - ytterligare kommentarer överflödiga!
Oj vad tiden rinner iväg, nu ska jag åka och hälsa på Julle och inspektera pälskonditionen!

Inga kommentarer: