söndag 5 april 2009

MH-test 5/4

Nyss ringde Konnys ( Hux Flux Konrad Korall) matte och var glad, han har idag gjort MH-test och det gick utmärkt! Alla moment fixade han jättebra och med 1:a på skottet. Domaren tyckte att Konny var en mycket modig, positiv och social hund som stod för dagens bästa testresultat! Jätteroligt tycker vi förstås och stort GRATTIS till Konny och Lisa!
Lite retligt var det att det fanns platser till Iris och Kornelia också vilket förstås gjorde mig entusiastisk - tyvärr föll det på att både löper vilket inte provreglerna medger... Men det blir väl fler tillfällen.
Victor tillbringade hela fredagen på brukshundsklubben med Kornelia och tränade tillsammans med nämnda Lisa och Konny och schäfern Juno. Vi får hoppas att övning ger färdighet!
Nu är det full fart på jobbet igen och tiden vill förstås inte räcka till. Sittringen fungerar även där även om den väcker visst uppseende på stan!
Fick dock avstå från veckans Oktavaträff eftersom curling stod på programmet och hal is är väl det sista jag ska ge mig ut på i nuläget! Vågade mig i alla fall iväg på avslutningsfest för hockeyföräldrarna på det lokala nöjesetablissemanget Glada Killingen i går kväll. Trevligt även om jag inte är i form för något nattsuddande så kvällen blev inte sen. Förmodar att även stundande vecka blir hektisk. Mycket arbete och och så en parningsresa med Iris torsdag-fredag. På lördagen ska vi fira Klara som fyller 17 år på själva påskafton och dagen därpå är det dags för vår Idreresa tillsammans med mina syskon med familjer. Det ser vi framemot även om jag planerar att ta med mig arbete och kurslitteratur - kan ju varken åka skidor eller skoter ännu...

Inga kommentarer: