torsdag 22 januari 2009

Vardagar i januari 22/1

Precis som rubriken antyder är det något speciellt med alla oändliga vardagar i januari... Då menar jag inte att de är speciellt trevliga utan snarare mer åt andra hållet. Återhållsamhetens tecken vilar överallt och det grå vardagsluddet sänker sig snabbt över tillvaron. Nu gillar jag förvisso vardagar och rutiner men i januari kan det bli för mycket av detta! Denna vecka har vi stressat från jobbet med oönskad övertid och direkt vidare till kvällsskiftet i slalombackens cafeteria. Skönt nog är Victor hemma och ser till att hundarna mår bra. Lite ont i magen har jag nog fått då middagen bestått av cafeteriamenyn, dvs korv, kaffe och godis samtidigt som jag kan konstatera att det är fantastiskt med allt ideellt engagemang som pågår i så många olika sammanhang!
Mitt i kverulerandet finns det så mycket att glädjas åt; Lisa skickade ett rykande färskt foto på sin Konny ( se föregående inlägg) och det är helt underbart att höra alla lovord över samtliga Koraller från deras ägare, det gör mig verkligen glad! Lycklig blir jag förstås också när jag igår fick både telefonrapport och bildbevis på att "Fidde" sprängde räv på exemplariskt vis. Ingen domare med men vad gör det när han visar att han till fullo förstår och visar hur olika en klok hund väljer att arbeta beroende på viltart. Foto från detta tillfälle ( och mycket annat förstås) finns på kennel Flintstens nya hemsida se http://www.simplesite.com/flintsten ! Victor har jobbat hårt med att göra en fin hemsida där och det har han lyckats bra med! Jätteroligt att vi nu kan följa Flintstenarnas öden och äventyr på webben.
Ännu något trevligt är förstås att Frida har det så bra i London som för hennes del känns ganska hemtamt. Hon bodde och arbetade som bartender där i tre månader sommaren 2007 då hon hade sitt sista sommarlov från gymnasiet och sedan blev det många besök året därpå. Nu bor hon i en - med engelska mått mätt- bra lägenhet nära Old Street och Liverpool Station.
Det är för min del lätt att konstatera att det positiva i tillvaron utan tvekan överväger och jag kommer att jubla när det är dags att kliva upp kl 05.45 i morgon!!

Inga kommentarer: