måndag 26 januari 2009

Årets lydnadsborder 2008, 26/1

Årets Lydnadsborder, SLCH LP1 Hux Flux Godwin Granat, "Dino"

Modereportage från modemagasinet Marie Claire





Oj vilken rolig rapport jag fick alldeles nyss... SLCH LP1 Hux Flux Godwin Granat- Dino kallad i vardagslag- har av Borderterriersällskapet utsetts till Årets Lydnadsborder! Han har tillsammans med matte Maria Halt gjort väldigt bra ifrån sig i lydnadsringarna under året. Stort GRATTIS till detta duktiga ekipage! Det är så härligt med dessa fantastiska valpköpare jag har förmånen att ha och som verkligen speglar mångsidigheten hos en borderterrier. Fortsatta framgångar under 2009 önskar jag er alla!
Så äntligen är vi inne på den sista veckan av januari och ljusare blir det för varje dag som går. Lite stiltje på hundfronten för egen del så här års men det känns inte som sysselsättning saknas i alla fall... Helgen gick fort och innehöll bl a ett stort och trevligt 50-års kalas med god mat och "live-musik". Måste medge att jag för en kort stund drabbades av panik när det var dags för avfärd till festen. Precis då jag sträcker mig efter kappan går blixtlåset i min snäva kinesiska sidenklänning (inköpt i Shanghai i våras) sönder... Och det var ett lååångt blixtlås vars kollaps inte på något vis kunde kamoufleras. Så det var bara att omgående leta fram alternativ festklädsel (och hur lätt är det inom ett par minuter i en mestadels praktiskt klädd kvinnas garderob?). Några i familjen hävdade att missödet kunde bero på tidigare beskrivna frosserier medan jag är övertygad om att det orsakades av dålig kvalité på kinesiska blixtlås!
Helgen avslutades med en mycket spännande hockeymatch mellan i serien hitills obesegrade och ledande Kils U12 lag och ligans tvåa, Grums. Matchen slutade 5-4 till Kils favör! Tänk att det kan vara minst lika spännande med en sån match i Kils Ishall som att se Färjestad spela i pampiga Löfbergs Lila Arena!
Det ser ut som om vi kommer att få tiden att gå även denna vecka, dels på jobbet förstås men jag kan i agendan se att även kvällarna fylls med föräldramöte, vinprovarkurs, hockeymatch och mer cafeteriajobb ( men nu i nämnda ishall).
Kanske tur att det inte är så mycket träning och tävling för hundarna så här års men jag ser onekligen framemot att den säsongen är i antågande.
Victor fick precis några bilder från ansedda modemagasinet Marie-Claire där han under perioden i Malaysia gjorde ett modereportage tillsammans med några ryska modeller och en dobermann, toppvinnande amerikansk Multichampion. De får väl representera flärden i livet med kläder från Prada, Dior och Gucci! Lite sånt hade jag behövt i min garderob!

Inga kommentarer: